Co to jest BLIK?
BLIK to nowatorski sposób płatności, który jest przeznaczony dla użytkowników smartfornów i jest dostepny także w aplikacji mobilnej Banku Spółdzielczego w Międzyrzecu Podlaskim (dalej Banku).
Kto może korzystać z BLIK'a?
Z funkcjonalności BLIK mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
Jak działa BLIK?
Zasada działania płatności BLIK'iem jest bardzo prosta, ponieważ wystarczy uruchomić na smartfonie aplikację mobilną Banku i wybrać ikonę z logo BLIK z opisem "Kod BLIK", po czym na ekranie telefonu pojawia się sześciocyfrowy kod, którego trzeba użyć przy realizacji płatności (np. w internecie, bankomacie lub sklepie), a następnie potwierdzić transakcję na swoim urządzeniu mobilnym (potwierdzając kwotę i odbiorcę transacji).
Przy pomocy BLIK'a można wykonować nastepujące transakcje płatnicze?
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK'iem?
To Ty decydujesz, jakie posiadasz dzienne limity płatności BLIK'iem (ich zmiany możesz dokonać w wygodny sposób w aplikacji mobilnej) - z zastrzeżeniem, że nie mogą one przekraczać niżej określonych limitów maksymalnych:
Uwaga! Domyślnie w/w limity będą ustawnione w wysokości 500 zł każdy z osobna.
Jak dezaktywować funkcjonalność BLIK'a?
Jeżeli pomimo wszelkich zalet i korzyści BLIK'a z jakiegoś powodu nie życzysz sobie tej funkcjonalności w aplikacji mobilnej, można ją w prosty sposób zwyczajnie wyłączyć wchodząc w aplikacji mobilnej Banku w ustawienia BLIK.
System płatności BLIK spełnia wszelkie standardy bezpieczeństwa, a płatność tą metodą pozwala uniknąć udostępniania danych osobowych podczas transakcji, czy podawania numeru konta w celu uzyskania przelewu. Co więcej, czeki BLIK umożliwiają bezpieczne płatności offline.
Niemniej użytkownicy powinni być ostrożni, by nie utracić danych i środków np. w razie zgubienia telefonu. Kodów nie powinno się również udostępniać nikomu w internecie. Z kolei płacąc w sklepach internetowych, warto zwrócić uwagę, czy są one wiarygodne oraz posiadają certyfikat SSL.
Jak zadbać o bezpieczeństwo transakcji przy użyciu BLIK'a?
W celu włączenia (aktywacji), korzystania lub wyłączenia usłgu BLIK zapoznaj się z niniejszą Instrukcją:
1 |
Opłata za Usługę BLIK |
jednorazowo |
0 zł |
2 |
Transakcje realizowane za pośrednictwem Usługi BLIK: |
||
2.1 |
Transakcje bezgotówkowe |
od transakcji |
0 zł |
2.2 |
Wypłata gotówki: |
||
2.2.1 |
we wskazanych bankomatach Grupy BPS i innych bankach krajowych oraz terminalach POS zgodnie z zawartymi umowami1) |
od transakcji |
0 zł |
2.2.2 |
w innych bankomatach w kraju |
3 zł |
1) Lista darmowych bankomatów dostępna jest na stronie internetowej Banku https://www.bsmiedzyrzec.pl/placowki-i-bankomaty oraz w placówkach Banku.