Bankowość elektroniczna to z pewnością jeden z najwygodniejszych sposobów dostępu do konta. Na pytanie, czy również bezpieczny, odpowiedź brzmi - TAK. Należy jednak pamiętać, że podobnie jak w ruchu drogowym, bezpieczeństwo zależy przede wszystkim od użytkownika, który powinien przestrzegać następujących zasad bezpieczeństwa:
Wszystkie operacje po zalogowaniu się do systemu za pośrednictwem strony https://ebank.bsmiedzyrzec.pl/ są automatycznie zabezpieczone protokołem SSL wykorzystującym klucz o długości 128 bitów. Zabezpieczenie jest najczęściej uwidocznione poprzez symbolem kłódki w pasku adresu strony logowania, co potwierdza, że strona jest szyfrowana i bezpieczna. Po dwukrotnym kliknięciu na symbol kłódki powinna pojawić się informacja, dla kogo został wystawiony certyfikat. Prawidłowa informacja to ebank.bsmiedzyrzec.pl. Należy się także upewnić, czy w pasku adresowym przeglądarki w nazwie strony widnieje oznaczenie HTTPS://. Jeżeli przy logowaniu do systemu nie widnieje oznaczenie kłódki oraz "https" prosimy o ich pilne zgłoszenie tego do Banku (kontakt z Bankiem »).
Wchodząc na stronę logowania używaj przekierowania ze strony głównej Banku www.bsmiedzyrzec.pl (przycisk "Zaloguj") lub wpisz ręcznie adres strony https://ebank.bsmiedzyrzec.pl/ w przeglądarce internetowej.
Hasło powinno być trudne do rozszyfrowania, nie powinno zawierać imion, nazwisk, dat urodzenia, ani innych danych łatwych do odgadnięcia. Powinno się składać z co najmniej ośmiu znaków, zawierać małe i wielkie litery oraz cyfry lub znaki specjalne. Hasło powinien znać wyłącznie jego właściciel!
Gdy kopiujesz dane do przelewu, złośliwe oprogramowanie może spowodować, że wkleisz numer rachunku przestępcy. Najlepiej aby numer rachunku bankowego był wprowadzany ręcznie.
Niskie limity transakcji ograniczają negatywne skutki niepożądanego dostępu do konta.
Bank lub pracownik Banku nigdy nie dzwoni jak również nie wysyła e-maili wymagających podania hasła dostępu, czy haseł jednorazowych (kodów SMS). Nie są również wysyłane drogą e-mailową linki do strony logowania Banku oraz wszelkich innych stron, gdzie rzekomo ma nastąpić weryfikacja czy aktualizacja danych Klientów. Bank nie przyjmuje także drogą e-mailową zlecenia wykonania transakcji finansowych. W przypadku pojawienia się w/w przypadków prosimy o pilne ich zgłoszenie do Banku (kontakt z Bankiem »).
Jednocześnie warto ustawić blokadę ekranu telefonu za pomocą kodu, hasła, wzoru liniowego, lub przy wykorzystaniu danych biometrycznych (np. czytnik linii papilarnych, funkcja rozpoznawania twarzy) - co uniemożliwia lub skutecznie utrudnia osobom trzecim dostępu do zawartości Twojego telefonu nie tylko w przypadku jego kradzieży.
Wprawdzie zabezpieczenie w postaci dwuetapowego dostępu uniemożliwiają (z wyjątkiem urządzeń zaufanych) nieautoryzowanego dostępu do konta przy użyciu wyłącznie loginu i hasła, jednak rekomenduje się ograniczanie ryzyka ujawnienia tego typu informacji. Ponadto nie noś ze sobą tego rodzaju danych. Najlepiej postaraj się je zapamiętać lub używaj wygodnej aplikacji mobilnej, do której dostęp uzyskasz za pomocą kodu lub odcisku palca.
Pamiętaj, że obce komputery mogą posiadać nieaktualne wersje oprogramowania systemowego lub antywiruisowego. Ponadto mogą posiadać zainstalowane oprogramowanie szpiegowskie. Również unikaj korzystania z bankowości internetowej w miejscach z niezabezpieczonymi sieciami WiFi, do ktorych dostęp ma wiekle osób (np. kawiarenki internetowe, kina, restauracje, itp.).
Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym oraz blokującym niepowołany dostęp do komputera (firewall). Regularnie aktualizuj system operacyjny, wersje przeglądarki oraz oprogramowanie na komputerze, z którego korzystasz z bankowości elektronicznej. Używaj oprogramowania z legalnego źródła - oprogramowanie ściągane z Internetu może być zmodyfikowane przez hakerów! Legalne systemy są na bieżąco aktualizowane i usuwane są luki w ich zabezpieczeniach.
Wprawdzie obecne zabezpieczenia automatycznie Cię wylogują w przypadku bezczynności przekraczającej okres 5 minut, jednak warto dla pewności za każdym razem dokonywac wylogowania (w szczególności korzystania z urządzeń obcych).
Aplikacje/ programy do zdalnego pulpitu służą udostępnianiu osobom trzecim twojego komputera w celu np. wsparcia. Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi klientów o używanie tego typu oprogramowania. Jeśli ktoś podając się za konsultanta/ pracownika Banku poprosi Cię o takie udostepnienie, najpewniej będzie to próba cyber ataku.
Coraz częściej cyberprzestępcy próbują nas nabierać podsyłając inki do rzekomo niezapłaconych faktur, rachunków, śledzenia przesyłek kurierskich itp. Nie daj się na to nabrać! Miej zawsze ograniczone zaufanie do tego typu wiadomości przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej lub SMS. Najlepiej zignoruj taką wiadomość, a jeśli masz wątpliwości skontaktuj się telefonicznie w celu wyjaśnienia z usługodawcą, pod którego najprawdopodobniej podszywa się przestępca.
gdzie na bieżąco publikujemy aktualne informacje o nowych sposobach wyłudzania przez cyberprzestępcow środków dostępu do bankowości elektronicznej.
ul. Warszawska 22, 21-560 Międzyrzec Podlaski
tel. (83) 371-42-58 (numery wewnętrzne):
tel. bankowość elektroniczna: (83) 371-55-79
e-mail:
ePUAP: bsmiedzyrzec
Godziny otwarcia (Placówka przy ul. Warszawskiej 22)
pon-pią - 7:30-16:00
Placówka jest otwarta również w jedną wybraną sobotę każdego miesiąca w godz. 7:30-13:00 (dowiedz się więcej »)
Punkt Kasowy nr 1
ul. Wyszyńskiego 7, 21-560 Międzyrzec Podlaski
tel. (83) 371-73-68
godziny otwarcia: pon - 8:10-15:50, wto-pią - 7:10-14:50
Punkt Kasowy nr 2
ul. Partyzantów 59D, 21-560 Międzyrzec Podlaski
tel. (83) 371-75-83
godziny otwarcia: pon-pią - 7:30-15:15
Plac Bankowy 2, 21-570 Drelów
tel. (83) 372-00-05, 372-00-04
godziny otwarcia: 7:30-15:00
ul. Ks. Rudnickiego 3, 21-311 Komarówka Podlaska
tel. (83) 353-50-16, 353-56-29
godziny otwarcia: 7:30-15:00
ul. Lubelska 6, 21-302 Kąkolewnica
tel. (83) 372-27-73
godziny otwarcia: 7:30-15:00
ul. Janowska 27, 21-543 Konstantynów
tel. (83) 341-50-15
godziny otwarcia: 7:30-15:00